Nieuws over FMTraining en de trainingen.Volg ons via LinkedIn en Twitter om de berichten automatisch te ontvangen.

Actueel

Agenda 2018 voor FileMaker trainingen

31 oktober 2017

Deelnemers in training

De herfst is altijd het moment dat we als FMTraining de agenda voor de trainingen van volgend jaar opstellen. U kunt gaan plannen voor korting!

Deelnemers willen enkele maanden vooruit kunnen plannen voor het volgen van meerdere trainingen. Immers, als u zich voor meerdere trainingen inschrijft dan kunt u een korting krijgen tot wel 15%!

Daarom zijn de data voor de Gebruikers, Basis, Gevorderden, Expert en Kenniswerkers trainingen voor FileMaker voor volgend jaar vastgesteld en in de agenda op onze website geplaatst. Welke datum schikt u?

Inschrijven is voor een aantal trainingen in dit najaar nog mogelijk en uiteraard voor het volgende jaar. Tot binnenkort?


De data zijn automatisch met een FileMaker-script vastgesteld.

Belangrijke FileMaker 16.0.3 update!

10 oktober 2017

FileMaker, Inc. heeft FileMaker Pro 16.0.3, FileMaker Pro 16.0.3 Advanced, FileMaker Go 16.0.3, en FileMaker Server 16.0.3 uitgegeven om een aantal belangrijke bugs op te lossen.

De belangrijkste bug is dat 'in bepaalde situaties' het huidige record en scripts beschadigd kunnen worden bij opnieuw verbinden met een gedeelde database. Bovendien kan een lay-out met een grafiek op macOS een crash veroorzaken.
En een niet-opgeslagen berekening met daarin een gerelateerd veld zou niet bijgewerkt worden als het record via een portaal werd gewijzigd en met de Enter-toets opgeslagen.

De updates van FileMaker Pro, FileMaker Pro Advanced kunnen via het Help menu, 'Controleren op updates' geïnstalleerd worden. Ook zijn die updates, evenals FileMaker Server, op de pagina 'Downloads and Resources' te vinden. FileMaker Go is via de App Store te downloaden.

Klantervaringen

10 oktober 2017

Deelnemers in training

Van de vele evaluaties die we over onze trainingen ontvangen mogen we er weer een paar openbaar gebruiken als klantervaringen.

De tevredenheid over de trainingen wordt vaak genoemd maar het belangrijkste is natuurlijk dat de deelnemers veel hebben geleerd. Ze zien kansen om hun eigen database te verbeteren en uit te breiden.
Deze keer zijn er ook klantervaringen over de FileMaker Persoonlijke Training waarbij een deelnemer schrijft dat het hem "weken, misschien wel maanden, zelf puzzelen heeft bespaard".

Lees gerust de klantervaringen en we hopen dat ze helpen om u te overtuigen uw deelname aan een van onze trainingen te overwegen. Tot binnenkort?

Trainingen altijd al met hulp achteraf

27 september 2017

Doornemen van het trainingsmateriaal

Altijd al hebben deelnemers na het volgen van een van onze trainingen vragen gesteld. Het beantwoorden vonden we zo gewoon dat het het noemen niet waard leek. Het blijkt een meerwaarde waarnaar soms gevraagd wordt.

Na afloop van een training komen natuurlijk altijd nog vragen naar boven, tijdens de terugreis of als het trainingsmateriaal wordt doorgenomen. Bij het einde van een training hebben we altijd aangemoedigd om per e-mail of telefoon vragen te stellen als 'nazorg'.

Tegenwoordig kan dat ook via skype, sociale media en ons FMTraining Forum. Als een openbaar medium wordt gebruikt dan kunnen ook anderen leren van de vraag en het antwoord.
De enige voorwaarden zijn dat u een training bij ons gevolgd moet hebben en de vragen moeten over FileMaker gaan. Uw vraag zal in redelijkheid en billijkheid naar beste vermogen beantwoord worden.

Dat wilden we eens hardop zeggen en deze informatie is ook opgenomen in onze nieuwe Veelgestelde vragen webpagina.

Database en ecommerce website werken samen

19 september 2017

Koppelen met computer en muis

Wat zijn de mogelijkheden van FileMaker met een ecommerce website? 60% van alle internetverkopen wordt gedaan via een ecommerce website. Het is dus logisch om geen eigen webwinkel te bouwen maar een kant en klaar product te koppelen aan uw FileMaker database.

Veel bedrijven gebruiken een FileMaker database voor hun orderadministratie. Gegevens van relaties en producten, orders en facturen worden dan geregistreerd met FileMaker. Moet je dat dan allemaal dubbel gaan bijhouden in bijvoorbeeld Woocommerce? Nee.

Met een speciale FileMaker database en de Woocommerce API kunnen gegevens naadloos en realtime op elkaar worden aangesloten. In FileMaker kunt u een klant opvoeren die direct in Woocommerce wordt opgeslagen. En als de klant een order invoert in de website dan wordt die meteen zichtbaar in de FileMaker database. Alle producten die in de FileMaker database worden bijgehouden kunnen in één keer, inclusief bijbehorende afbeeldingen, overgezet worden naar Woocommerce. De gebruiker kan doorwerken zoals hij/zij altijd al deed.

Neem contact met ons op en we leggen u graag alle mogelijkheden uit!